کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


کتابخانه عمومی دکتر سید نجات حسینی روستای کردخیل، ساعت 10 صبح دیروز سی ام مرداد 1395، میزبان بانوان علاقمند جهت شرکت در برنامه جمع خوانی از کتاب »خورشید می ماند« یکی از کتب منتخب مرداد ماه سال جاری بود.

در یک اقدام فرهنگی، صبح امروز سی ام مرداد 1395،کتابخانه عمومی آزادگان ساری، به اجرای برنامه جمع خوانی کتاب، همزمان با روزهای پایانی مرداد ماه پرداخت.

 در راستای اجرای طرح کتابخوان ماه که با هدف معرفی چند کتاب در حوزه های مختلف و در طول سال انجام می گیرد، در روزهای پایانی مرداد ماه، کتابخانه ی عمومی آزادگان ساری به اجرای نشست صمیمانه جمع خوانی با حضور برخی اعضای کودک، نوجوان و والدین آنها نمود.

سی و دومین نشست کتابخوان شهرستان ساری و چهارمین نشست کتابخوان کتابخانه عمومی اهل البیت (ع) ساعت یازده روز پنج شنبه 28/5/95 در همین کتابخانه برگزار گردید.



در این مراسم که با ارائه گزارش مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از روند اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی در استان و سطح کشور همراه بود، دکتر یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز به ارائه سخنرانی پرداخت و در ادامه پس از شعرخوانی مجتبی فلاح نیا در وصف امام رضا(ع)، کتاب «ساحت هشت» مجموعه اشعار این شاعر جوان مازندرانی در وصف امام رضا(ع) رونمایی شد.

یکدوره کلاس قصه گویی در مدرسه دخترانه نزهت برای دانش آموزان مقطع ابتدایی با مشارکت کتابخانه عمومی آزادگان شهر ساری برگزار شد.

عبدالحسین باقری لاجیمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری گفت: داستان و قصه، نقش سازنده ای در تکوین شخصیت کودکان دارد و می توان بسیاری از ارزش های اخلاقی مانند دوستی، شجاعت، طرفداری از حق، و... را به کودکان القا کرد. وی افزود: این کلاس در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان دانش آموز برگزار شد که مورد استقبال کودکان و نوجوانان حاضر در کلاس قرار گرفت.

باقری لاجیمی با اشاره به اینکه برنامه قصه گویی در محیط های شاد و فرهنگی و آموزشی، با حضور والدین و در موضوعات مختلف اجرا می شود، افزود: قصه ها می توانند از نظر تربیت اجتماعی، عاطفی و اخلاقی مؤثر واقع شوند و بسیاری از مقررات، هنجارهای اجتماعی و دستورالعمل های زندگی را منتقل کنند، لذا در این کلاس سعی شده با استفاده از بهترین شیوه ی قصه گویی که مشارکت کودک و نوجوان در قصه گویی است قصه گویی انجام شود.

کتابخانه عمومی آزادگان در تیر ماه 95 همزمان با چهارمین سری از سری برنامه های طرح کتابخوان ماه و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، مسابقه کتابخوانی از کتاب کلت 45 نوشته حسام الدین مطهری را برگزار نمود.

مسابقه مکتوب از کتاب «کلت 45» همراه با طرح سوالات مختلف از این کتاب بود که اجرای مسابقه با استقبال پرشور اعضا و دانش آموزان در کتابخانه عمومی آزادگان و مدارس مواجه شد. برای برندگان این مسابقه جوایزی در نظر گرفته شد که در بیست و نهمین نشست کتابخوان شهرستان ساری از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری به برندگان؛ مانیلی محمدعلی کلاکی، علی شعبانی، و محمدامین رستمیان اهدا شد.


                                 مانیلی محمدعلی کلاکی                                    علی شعبانی

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، جشن میلاد "خورشید هشتم" را با حضور 400 علاقمند به خورشید تابناک امامت و ولایت امام علی بن موسی الرضا برگزار کرد.


 

عبدالحسین باقری لاجیمی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، دیروز شانزدهم مرداد در حاشیه برگزاری نشست کتابخوان ماهانه کتابخانه های عمومی استان مازندران که به میزبانی شهرستان ساری توسط کتابخانه عمومی آزادگان همزمان با روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم تعامل بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان ساری در خصوص روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار، روز تکریم صداقت و اندیشه های والاست.

باقری گفت: روز خبرنگار فرصتی است تا از زحمات بی دریغ خبرنگاران که بی ادعا و بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می کنند تجلیل و قدردانی شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران انسان های وارسته و پاکی هستند که فقط در جهت اعتلای نام میهن عزیزمان ایران تلاش می کنند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند، تا نام ایران عزیزمان جزء اولین ها بوده و باقی بماند. اگر امروز شاهد رشد فرهنگ در جامعه و شهرستانمان هستیم، این اتفاق با تلاش خبرنگاران و مطبوعات صورت گرفته است؛ چرا که بدون تلاش این عزیزان و انعکاس اخبار و مطالب شهروندی، فرهنگ سازی در جامعه تقریباً غیر ممکن است.

مدتی است که اجرای برنامه های فرهنگی به طور جدیتری در کتابخانه ها به اجرا در می آید و این یکی از نشانه  های، تغییر ماهیت کتابخانه هاست. کتابخانه های که تا چند سال پیش جایگاه آرام و ساکتی بودند برای مطالعه، اینک از نقش قرائت خانه ای خود خارج می شوند و به سوی مراکز فرهنگی پویایی در می آیند که جامعه را به سوی رسیدن به مقصد علم و دانش....، پیش می برند.

از برنامه های مثبت و پرکاربرد کتابخانه ها می توان به: مطالعات جمعی کتابخوان ماه، نقد کتاب، نقاشی از داستان های کتاب های کودکانه، نشست های کتابخوان و ... اشاره کرد. که همگی در راستای تشویق مردم به مطالعه و معرفی کتابهای خوب و مفید اجرا می شوند.

از میان این برنامه ها، اجرای نشست های کتابخوان یکی از لزومات اجرایی کتابداران در کتابخانه هاست، برنامه ای که در آن ، اعضاء فعال و کتابخوان کتابخانه ها کتاب های مطالعه شده خود را به دیگران معرفی می کنند و آنها را به خواندن آن تشویق می نمایند  بیست و هشتمین نشست های کتابخوان شهرستان ساری و چهارمین نشست کتابخوان کیاسر در سالن مطالعه کتابخانه کیاسر برگزار شد در این نشست 6 نفر از اعضای فعال کتابخانه به شرح زیر به  معرفی کتاب پرداختند و در پایان به معرفی کنندگان  لوح تقدیر تقدیم شد.

 

بیست و نهمین نشست کتابخوان شهرستان ساری ویژه «اصحاب رسانه» ، 16 مرداد رأس ساعت 17 با حضور فرهیختگان، اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران


 مکان: شهر ساری-خیابان جمهوری اسلامی-کوچه میرمشهد- کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب ساروی


از علاقمندان کتابخوان به وی‍ژه خبرنگاران جهت حضور در این برنامه دعوت به عمل می آید. 

بمناسبت ولادت امام رضا(ع)؛

جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) با عنوان «خورشید هشتم» با حضور اعضای خردسال و کودک کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در کتابخانه عمومی آزادگان برگزار می شود.



خلاصه‌ای از معرفی کتاب‌های کتاب‌خوان مرداد‌ماه 1395 به شرح زیر است:



کتابخانه عمومی آزادگان در تیر ماه 95 همزمان با چهارمین سری از سری برنامه های طرح کتابخوان ماه و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، مسابقه کتابخوانی از کتاب کلت 45 نوشته حسام الدین مطهری را برگزار نمود.



مروری بر نشست کتابخوان و برنامه های طرح کتاب‌خوان‌ تیر ماه شهرستان ساری

شهرستان ساری در تیر ماه سالجاری، میزبان برگزاری شش نشست کتاب‌خوان و ویژه برنامه های فرهنگی کتابخوان ماه بود.


                            


طرح «کتاب‌خوان ماه» تیر 1395 در کتابخانه ی عمومی آزادگان به اجرا درآمد.