کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

مدتی است که اجرای برنامه های فرهنگی به طور جدیتری در کتابخانه ها به اجرا در می آید و این یکی از نشانه  های، تغییر ماهیت کتابخانه هاست. کتابخانه های که تا چند سال پیش جایگاه آرام و ساکتی بودند برای مطالعه، اینک از نقش قرائت خانه ای خود خارج می شوند و به سوی مراکز فرهنگی پویایی در می آیند که جامعه را به سوی رسیدن به مقصد علم و دانش....، پیش می برند.

از برنامه های مثبت و پرکاربرد کتابخانه ها می توان به: مطالعات جمعی کتابخوان ماه، نقد کتاب، نقاشی از داستان های کتاب های کودکانه، نشست های کتابخوان و ... اشاره کرد. که همگی در راستای تشویق مردم به مطالعه و معرفی کتابهای خوب و مفید اجرا می شوند.

از میان این برنامه ها، اجرای نشست های کتابخوان یکی از لزومات اجرایی کتابداران در کتابخانه هاست، برنامه ای که در آن ، اعضاء فعال و کتابخوان کتابخانه ها کتاب های مطالعه شده خود را به دیگران معرفی می کنند و آنها را به خواندن آن تشویق می نمایند  بیست و هشتمین نشست های کتابخوان شهرستان ساری و چهارمین نشست کتابخوان کیاسر در سالن مطالعه کتابخانه کیاسر برگزار شد در این نشست 6 نفر از اعضای فعال کتابخانه به شرح زیر به  معرفی کتاب پرداختند و در پایان به معرفی کنندگان  لوح تقدیر تقدیم شد.

افسانه های ازوپ// معرفی کننده:ستایش شریعت زاده
قصه ها و افسانه هایی بسیار کوتاه که از ظاهرش بر می آید خواندش برای کودکان مناسبتر است تا بزرگ سالان.شاید اینگونه به نظر برسد اما درسی که در پشت این داستان های بسیار ساده نهفته است تنها منجر به لذت نوجوانان، جوانان و بزرگتر هایی می شود که مفاهیم آن را درک می کنند.در حین خواندن افسانه های ازوپ به داستانهایی برمی خوردید که شباهت نزدیکی با برخی از ضرب المثل ها، حکایات و اشعار آشنا به گوشمان دارند!تعجب نکنید، اشعاری چون روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خواست، و ضرب المثل هایی همچون گربه دستش به گوشت نمی رسید و حکایاتی چون زاغ و روباه از این جمله اند که البته برخی وام دار و برخی ناخوآگاه با افسانه های ازوپ قرابت دارند.تجربه شاید بهترین چیزی باشد که در داستان های این کتاب یافت می شود. صدها تجربه بشری که توسط ازوپ (برده ی آزاد شده ی یونانی در قرن 6) ثبت شده و طی هزاران سال هنوز تازه است چرا که به فطری ترین مسائل بشر پرداخته است.پس اگر حریصانه به دنبال تجربه ها هستید...تجربه هایی  که به جای یک عمر ، تنها چند دقیقه از وقت تان را می گیرد؛در فابل ها و داستان های ازوپ کند و کاو کنید.

قصه ما مثل شد //معرفی کننده :فاطمه صادقیان

در سرزمین ما ایران قصه های خواندنی و دلپذیر که از روزگاران گذشته به یادگار مانده بسیار است، ولی قصه هایی که مثل شده اند، طعم و مزه ی دیگری دارند. این قصه های شیرین و شنیدنی، سرگذشت و زندگینامه ی بعضی از مثل هاست. با این حال هیچکس نمی داند، قصه ی این مثل ها از کجا آمده اند. به هر جال برخی از آنان روایت های واقعی از زندگی بزرگان و برخی از آن از روایات و اشعار ادیبان کهن ایران زمین و برخی دیگر از دهان مادربزرگ ها و پدربزرگ ها نسل به نسل نقل شده است.برای نگارش این مجموعه فاخر از منابعی همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان نامه، اسرارنامه، امثال حکم و الهی نامه استفاده شده است.کتاب مصوّر قصه ما مثل شد، اوّلین سری از «داستان های خواندنی در شب های ماندنی» است. این مجلّد حاوی داستان هایی با مضمون اخلاقی و پندآموز است. هر داستان بیان گر ضرب المثلی از ضرب المثل های رایج در زبان فارسی است که برای گروه سنی کودک و نوجوان به نگارش در آمده است. آنها با خواندن این داستان ها با چگونگی شکل گیری ضرب المثل ها آشنا می شوند.

پنجاه درس اصول عقائد برای جوانان//معرفی کننده:زینب جعفری 

50 درس اصول عقائد برای جوانان یکی از بهترین کتاب ها در زمینه اصول عقائد میباشد. این کتاب مفید و بسیار پر ارزش توسط آیت الله مکارم شیرازی به رشته تحریر در آمده است. این کتاب شامل ده درس خدا شناسی، ده درس عدل الهی، درس ده پیامبر شناسی، ده درس امام شناسی و ده درس معاد شناسی میباشد. با مطالعه این کتاب شما در حقیقت به سوالات ذهنی و شبهاتی که دارید در زمینه خدای متعال، عدل خدای متعال، پیامبر (ص)، امامان (ع) و معاد پاسخ داده اید. ین کتاب به شکل PDF (و حجم کم) با تعداد صفات 214 مناسب برای مطالعه در کامپیوتر و موبایل هم ایجاد شده است. امیدواریم با مطالعه این کتاب به شبهات و سوالاتی که شاید در ذهن شما در پنج موضوع نامبرده شده فوق ایجاد شده پاسخ دهید.

کتاب علوم ترسناک // ارائه دهنده : فاطمه زهرا ایمانی
  مجموعه علوم ترسناکی،مجموعه­ای بسیار جالب و شگفت انگیز درباره­ی علوم مختلف است که تاکنون 54 جلد ازآن منتشر شده است. کتاب علوم ترسناک درباره ی موضوعات مختلفی حرف میزند و توضیح می دهد از فیزیک گرفته تا شیمی و زیست شناسی و تمام این علوم را با زبانی طنز گونه شرح می دهدسعی دارد با زیباترین داستان­های علمی و جذاب­ترین روش­ها نکات ریز علوم مختلف را برای کودکان و نوجوانان مطرح کند.
نویسنده­ی این مجموعه جذاب نیک آرلوند و مترجم هرجلد محمود مزینانی،گیتا حجتی و...می­باشند.
نویسنده در هر جلد در مورد یک شاخه از علوم صحبت می­کنند،عناوین کتاب بسیار متنوع انتخاب شده­اند.
مانند:نورهای ترسناک،گوارش نفرت انگیز،حقایق هولناک درباره­ی زمان،گیاهان شرورو...
  نویسنده در هر جلد کتاب حقایق علمی را با طنز وروش­خاصی تشریح کرده است.مثلا در جایی با یک مرده­ی در حال تجزیه صحبت کرده و یا در کتابی درباره­ی مومیایی­ها و طرز مومیایی کردن خواهرتان که از دستش خسته شده­اید مطالبی را بیان کرده است.
تصاویر کتاب دارای طنز ظریفی هستند وبه بهترین وجه طراحی شده­اند.
  با این مجموعه کتاب­ها می­توان نوجوانان گریز از کتاب و یادگیری را به مطالعه و حتی تحقیق در رشته­های علمی تشویق کرد.

 کتاب کلیله و دمنه ارائه دهنده:فاطمه زهرا رحیمی

کَلیله و دِمنه کتابی است از اصل هندی که در دوران ساسانی به فارسی میانه ترجمه شد. کلیله و دمنه کتابی پندآمیز است که در آن حکایت‌های گوناگون (بیشتر از زبان حیوانات) نقل شده‌است. نام آن از نام دو شغال با نام‌های کلیله و دمنه گرفته شده‌است. بخش بزرگی از کتاب اختصاص به داستان این دو شغال دارد. اصل داستان‌های آن در هند و در حدود سال‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ پیش از میلاد به‌وقوع می‌پیوندند.کتاب کلیله و دمنه از جمله آن مجموعه‌های دانش و حکمت است که مردمان خردمند قدیم گرد آوردند و «به هرگونه زبان» نوشتند و از برای فرزندان خویش به میراث گذاشتند و در اعصار و قرون متمادی گرامی می‌داشتند، می‌خواندند و از آن حکمت عملی و آداب زندگی و زبان می‌آموختند. 

کتاب" دوستان با محبت "  ارائه دهنده: هانیه جمالی

  این کتاب بر اساس داستانی از کلیله و دمنه نوشته شده که درباره داستانی است که صیادی در جنگل دامی را پهن می کند و دسته ای از کبوترها به هوای دانه های گندم روی ان مینشینند و گرفتار می شوند اما با زیرکی یکی از کبوتر ها به نام طوقی از دام صیاد رها می شوند.

نظرات  (۲)

۱۷ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۳ خرید لایسنس نود 32 inod.ir
like
۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۲۳ کارشناس پارت
 درود
مطلب بیست و هشتمین نشستهای کتابخوان شهرستان ساری و چهارمین نشست کتابخوان کیاسر برگزار شد شمارو مطالعه کردم بسیار مفید بود. 
من کارشناس فروش یه شرکت تبلیغاتی در زمینه چاپ هستم اگر روزی به ما نیاز داشتین خوشحال میشم کمکتون کنم www.partchap.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی