کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی


کتابخانه عمومی دکتر سید نجات حسینی روستای کردخیل، ساعت 10 صبح دیروز سی ام مرداد 1395، میزبان بانوان علاقمند جهت شرکت در برنامه جمع خوانی از کتاب »خورشید می ماند« یکی از کتب منتخب مرداد ماه سال جاری بود.

در راستای اجرای طرح کتابخوان ماه که با هدف معرفی چند کتاب در حوزه های مختلف و در طول سال انجام می گیرد، در روزهای پایانی مرداد ماه، کتابخانه عمومی دکتر سید نجات حسینی روستای کردخیل شهرستان ساری به اجرای نشست صمیمانه جمع خوانی با حضور برخی بانوان فعال و علاقمند به کتابخوانی نمود.

در این نشست، بانوان ابتدا توسط کتابدار کتابخانه، با کتاب «خورشید می ماند» (روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی) نوشته کامران پارسی‌نژاد از انتشارات کانون اندیشه جوان آشنا شدند. سیده ساناز حسینی کتابدار مسئول کتابخانه گفت: شیخ بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به «شیخ بهایی» از اندیشمندانی است که در بنیان نهادن مذهب شیعه در ایران و استوار کردن آن مخصوصاً از قرن هفتم هجری به بعد تلاش‌های چشمگیری داشته است. این دانشمند نامدار در دانش‌های فلسفه، منطق، هیأت و ریاضیات تبحر داشت و حدود 95 کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر برجای ماند.

حسینی ادامه داد: کتاب «خورشید می‌ماند» که بر مبنای منابع و مستندات در قالب "رمان" منتشر شده و روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی است که قلم روان، فصل‌های کوتاه، توصیفات و فضاسازی‌های زیبا و استنادات تاریخی، آن را به اثری متمایز تبدیل ساخته است.

داستان با کودکی شیخ در مکتب‌خانه، ورق می‌خورد و با غروب زندگی او به سرانجام می‌رسد؛ اما خورشید می‌ماند.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی