کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

یکدوره کلاس قصه گویی در مدرسه دخترانه نزهت برای دانش آموزان مقطع ابتدایی با مشارکت کتابخانه عمومی آزادگان شهر ساری برگزار شد.

عبدالحسین باقری لاجیمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری گفت: داستان و قصه، نقش سازنده ای در تکوین شخصیت کودکان دارد و می توان بسیاری از ارزش های اخلاقی مانند دوستی، شجاعت، طرفداری از حق، و... را به کودکان القا کرد. وی افزود: این کلاس در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان دانش آموز برگزار شد که مورد استقبال کودکان و نوجوانان حاضر در کلاس قرار گرفت.

باقری لاجیمی با اشاره به اینکه برنامه قصه گویی در محیط های شاد و فرهنگی و آموزشی، با حضور والدین و در موضوعات مختلف اجرا می شود، افزود: قصه ها می توانند از نظر تربیت اجتماعی، عاطفی و اخلاقی مؤثر واقع شوند و بسیاری از مقررات، هنجارهای اجتماعی و دستورالعمل های زندگی را منتقل کنند، لذا در این کلاس سعی شده با استفاده از بهترین شیوه ی قصه گویی که مشارکت کودک و نوجوان در قصه گویی است قصه گویی انجام شود.

وی یادآور شد: هنگام قصه گویی، به دانش آموزان فرصت داده می شد به  قصه فکر کنند و درباره ی آن حرف بزنند و حتی با تخیلاتشان، عنوانی برای قصه تصور کنند و چرایی اقدامات انجام شده در قصه را جویا شوند.

طی این کلاس، قصه کتاب «درخت دانش» نوشته پرویز اهور، توسط کتابدار کتابخانه "زهرا اسدی جمنانی"  برای دانش آموزان گفته شد و شرکت کنندگان نیز به پاسخگویی به سوالات مطرح شده از محتوای قصه پرداختند.

هدف از برگزاری این کلاس آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی و کتابخانه و همچنین تشویق آنها برای حضور در کتابخانه و مطالعه کتاب و ترویج و تقویت فکر و روحیه کتابخوانی و فواید آن در کودکان و نوجوانان است. در این جلسه آنها با برنامه های فرهنگی کتابخانه و شیوه حضور در برنامه ها آشنا شدند. هم چنین کتاب «از روزهای مدرسه لذت ببر» نوشته مایکلین ماندی نیز به آنان برای گذران راحت ایام مدرسه معرفی شد که مورد توجه دانش آموزان و والدینشان قرار گرفت.

لازم به ذکر است این کلاس به صورت رایگان به درخواست مدیر فعال و کتابخوان مدرسه خانم عبادتی تشکیل شد و قرار است به درخواست دانش آموزان و والدینشان دوره های قصه گویی ادامه یابد.

در پایان این کلاس از سوی مدیر و مسئولان مدرسه دخترانه نزهت به پاسخ دهندگان سوالات مطرح شده از کتاب «درخت دانش» جوایزی اهدا شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی