کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری گفت: جلسه قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی آزادگان شهرستان ساری برگزار شد.

عبدالحسین باقری لاجیمی گفت: در پنجمین روز از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور مربی متخصص کودک خانم جعفرزادگان جلسه قصه گویی برای کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه برگزار شد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان از برزگاری کارگاه آموزشی مادران قصه گو در کتابخانه عمومی آزادگان خبر داد.

عبدالحسین باقری لاجیمی گفت: کارگاه آموزشی مادران قصه گو با جمعی از مادران اعضا کتابخانه های عمومی ساری برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه مباحثی با محوریت چگونگی شروع قصه گویی؛ تعریف قصه، اصل جاذبه در قصه و قصه سرایی و فواید قصه گویی مطرح شد و مادران بر حسب تجارب مادرانه خود به بحث با یکدیگر پرداختند.

آئین بزرگداشت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از نویسندگان و کتابخوانان در بخش چهاردانگه شهرستان ساری برگزار شد.

این مراسم با حضور جانشین رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، مسئولین اجرایی بخش، نویسندگان و شاعران منطقه، عموم مردم و دانش آموزان برگزار شد.

آئین بزرگداشت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از نویسندگان و کتابخوانان در بخش دودانگه شهرستان ساری برگزار شد.

این مراسم با حضور بخشدار بخش دودانگه، حضرت حجت الاسلام والمسلمین اصغری ، جانشین رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، نویسندگان و شاعران منطقه، عموم مردم و دانش آموزان برگزار شد.

سرپرست اداره کتابخانه‏ های عمومی شهرستان ساری از برگزاری اولین نشست کتاب‌خوان ویژه‏ ی کودک و نوجوان در شهرستان ساری خبر داد.

عبدالحسین باقری لاجیمی گفت: نخستین نشست کتاب‌خوان «ویژه‏ ی کودک و نوجوان» همزمان با بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شماره‏ ی دو ساعت 10 صبح روز سه شنبه 26 آبان‌ ماه با حضور مسئول محترم امورفرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران ، مدیران مدارس، کارشناسان کانون، کتابداران شهرستان ساری و عموم مردم در تالار اجتماعات کانون پرورشی فکری برگزار شد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری از برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب سلحشور چهل و یکم در شهرستان ساری خبر داد.

عبدالحسین باقری گفت: جلسه نقد کتاب سلحشور چهل و یکم که روایت متفاوت و تازه ای از سرلشکر خلبان شهید حسین خلعتبری می باشد در تالار شهید باغبانیان حوزه هنری برگزار شد. وی افزود: این جلسه نقد و بررسی با حضور نویسندگان کتاب ایرج فلاح آهی دشتی و مسعود آب آذری برگزاری شد و کتاب مذکور توسط ابراهیم باقری حمیدآبادی نقد و بررسی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن بازدید از کتابخانه عمومی اهل بیت ساری، دقایقی در جمع دانش آموزان بازدید کننده از کتابخانه حاضر شد و به گفتگوی صمیمانه با آنها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، مرتضی عمرانی در جمع دانش آموزان در رابطه با نحوه کتابخوانی در خانه و با همراهی خانواده مطالبی بیان نمود و گفت: بهترین خاطرات کودکی خواندن کتاب های قصه همراه با پدر و مادر است.

وی همچنین با اهدای کتاب به دانش آموزان از آنها خواست همیشه با کتاب به عنوان یک دوست ارتباط خوبی داشته باشند.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در اولین روز از بیست و سومین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از اجتماع بزرگ از دوستداران و علاقمندان کتاب در بوستان آزادگان شهر ساری با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهر ساری و معاونت فرهنگی شهرداری ساری خبر داد.

در اولین روز از هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری؛ گردهمایی خادمان و دوستداران کتاب در شهرستان ساری برگزار شد.

عبدالحسین باقری لاجیمی گفت : مراسم تکریم مقام کتابداران، خادمان کتاب، و دوستداران کتاب شهرستان ساری در راستای ترویج و ترغیب به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بوستان آزادگان با حضور جمعی از فرهنگیان شهرستان، دانش آموزان وکتابداران و کتابخوانان، به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری با همکاری شهرداری ساری برگزار شد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری از برگزاری اجتماع بزرگ دوستان کتاب در بوستان آزادگان همزمان با اولین روز هفته کتاب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، عبدالحسین باقری لاجیمی گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان ساری همزمان با بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برنامه های متنوعی را تدارک دیده اند که این برنامه ها در سطح شهرستانی و کتابخانه ای اجرا خواهند شد و خدمات ویژه ای در این هفته به مراجعه کنندگان ارائه خواهد شد.


روز ملّی مبارزه با استکبار

روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند. در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.


سیزده آبان