کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی


طرح «کتاب‌خوان ماه» تیر 1395 در کتابخانه ی عمومی آزادگان به اجرا درآمد.


                          


کتاب‌های «کلت 45» نوشته حسام‌الدین مطهری، «هفت روایت خصوصی» نوشته حبیبه جعفریان، «بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی و «نامه‌های بلوغ» نوشته عین صاد در قالب چهارمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه تیر 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.




این نکته حائز اهمیت است که هر ماه چند عنوان کتاب از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی کتاب‌ها مرتفع شود.




گفتنی است معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان، ‌کتاب‌خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود.




حسب این امر پوستر معرفی کتاب های«کتاب‌خوان ماه» تیر در تابلو اعلانات کتابخانه ی عمومی آزادگان نصب گردید و کتاب های مربوطه در ویترین کتاب برای مشاهده و امانت توسط اعضا قرار داده شد. معرفی از کتابهای تیر ماه در وبلاگ کتابخانه ی عمومی اقدام دیگری است که در کتابخانه انجام شد. برگزاری مسابقه مکتوب از کتاب «کلت 45» و طرح سوالات مختلف از این کتاب و اجرای مسابقه با استقبال پرشور اعضا و دانش آموزان در کتابخانه عمومی آزادگان و مدارس از مجموعه فعالیت های اجرایی بود که در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی ساری و مراکز فرهنگی مرتبط به اجرا در آمد.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی