کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

سلسله نشست های قصه ی کتاب محمد (ص) در تمامی بازدیدها با قصه خوانی از کتاب های مختلف موضوعی توسط کتابداران کتابخانه از فعالیت های مهم می باشد که کتابداران کتاب های مختلف با موضوع حضرت محمد (ص) با عنوان هایی چون "قصه های خیلی قشنگ"، "سکه هایی به نام محم"، "دوست خدا"، "مشکی بر دوشی"، و ... را برای خردسالان و کودکان و نوجوانان خواندند.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتابدار در محل مرکز مینا حضور یافت و برای سالمندان آن مرکز کتاب "فوت کوزه گری" را معرفی کرد و بخش هایی از کتاب را خواند.

دانش آموزان مدارس مختلف از جمله شهید مالجو، ادیب، بزرگمهر، پیشتازان، پورقاسم، خرد، رشد، سما، سیدپور، مهراندیش، نواندیشان، یاس همراه با مربیانشان ضمن بازدید از قسمتهای مختلف کتابخانه عمومی به ویژه بخش کودک با نحوه خدمات دهی کتابخانه، سازماندهی منابع، نحوه عضویت و نحوه شرکت در برنامه های فرهنگی این کتابخانه آشنا شدند. این بازدید ها به منظور نهادینه کردن کتابخوانی در بین اقشار مختلف و سوق دادن آنها به این مکانهای مفید فرهنگی و آموزشی است چرا که کتابخانه های عمومی از مراکز مهم و تأثیر گذار در جامعه می باشند.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مدرس کلاس طراحی و نقاشی ویژه توان یابان ذهنی، نقاشی هایی را به نوجوانان و جوانان با محوریت کتاب آموزش داد و تصاویر بسیاری با این موضوع کشیده شد.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مدرس کلاس خوشنویسی، کلمات و جملاتی متناسب به این هفته را به هنرآموزانش آموزش داد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ساری از برگزاری همایش کتاب و مازندران در کتابخانه عمومی آزادگان ساری همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب خبر داد.

ابوذر علی زاده گفت: به مناسبت هفته مازندران و هفته کتاب و کتابخوانی، جشن بزرگ روز مازندران همراه با قصه گویی مازنی توسط اعضای کودک، شاهنامه خوانی به شیوه نقالی، و کاردستی روی سنگ و چوب در محل کتابخانه عمومی آزادگان اجرا شد.

ابوذر علی زاده ضمن اینکه از جشن بزرگ روز مازندران همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و هفته مازندران در محل کتابخانه ی عمومی آزادگان خبر داد، اظهار داشت: این برنامه تحت عنوان روز "کتاب ؛ مازندران؛ دانش، پژوهش" و با هدف ترویج فرهنگ تبری با همکاری مدارس و اعضای باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کتابخانه ها برگزار شد و جشن ملی روز مازندران همراه با فعالیت هایی چون قصه گویی مازندرانی، آموزش کاردستی مازندرانی بر روی سنگ و چوب، و شاهنامه خوانی از فعالیت های ویژه این روز بود.

علی زاده در ادامه بیان داشت: سازمان ها و نهادهای فرهنگی که در عرصه فرهنگ و دانش و هنر فعالیت می کنند باید آئین و رسوم مازندران را اجرا نمایند و قدم در راه حفظ و احیای فرهنگ و سنت استان بردارند. بر همین اساس سعی شده است که جمعی از کودکان و نوجوانان در محلی فرهنگی گرد هم آیند تا سنت های فراموش شده شان را احیا کنند و از ارزش های فرهنگی زادبومشان باخبر گردند. کودکان قصه گو به زبان و لهجه ی شیرین مازندرانی قصه گویی کردند و شعرها و ضرب المثل های مازنی را با سایر دوستانشان به اشتراک گذاشتند. کودکان نقال نیز به زیبایی نقالی کردند و اشعار زیبایی از شاهنامه را سرودند. پایان بخش برنامه، آموزش کاردستی روی سنگ و چوب با محتوای فرهنگ و طبیعت مازنی بود که علاقمندان به زیبایی به تصویرگری با سنگ و چوب های طراحی شده روی مقواهای مخصوص پرداختند.

علی زاده افزود: در همین راستا نمایشگاهی از دست سازه های کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه همراه با نمایشگاه آثار و صنایع دستی فرهنگ و سنت مازندران در محل کتابخانه دایر شد که قرار است به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

آموزش خوشنویسی با موضوع کتاب

 

بیستم آبان

نمایش دست سازه های اعضای کتابخانه و نمایشگاه صنایع دستی مازندران

 

بیستم آبان

جشن ملی روز مازندران

 

بیستم آبان

آموزش طراحی و نقاشی با موضوع کتاب

 

بیست و یکم آبان

تور کتابخانه گردی و بازدید دانش آموزان

 

همه روزه

کتابخوانی در مرکز سالمندان مینا

 

بیست و دوم آبان

سلسله نشست های قصه ی کتاب محمد (ص) در تمامی بازدیدها با قصه خوانی از کتاب های مختلف موضوعی

 

همه روزه

اختتامیه اولین دوره طرح فرهنگی مادر بخوان در محل کتابخانه عمومی آزادگان در آبان 98 برگزار شد و کتابخوانی از کتاب " به بچه ها گفتن و از بچه ها شنیدن" به پایان رسید. گفتنی است در ماه آذر، کتابخوانی از کتاب بعدی در این طرح آغاز خواهد شد.

به مناسبت روز نوجوان تعدادی از نوجوانان عضو کتابخانه در محل کتابخانه جمع شدند و کتاب هایی از جمله "چطور یک دختر باید زنده بماند؟"، "نوجوان و جامعه"، "شهید بهنام محمدی"، "داستان بهنام براساس زندگینامه شهید نوجوان"، "زندگی عاری از خطر اعتیاد" را به دوستان خود معرفی کردند و تجربیات خود از خواندن این کتاب ها را با دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

کانون ادبی شعر آوید، کانون و محفل گرم و صمیمی از شاعران جوان و پیشکسوت صاحب نام و طبع مازنی در عرصه شعر و شاعری با استفاده از دانش و قریحه شاعری خویش است. در این کانون و بنا بر هر مناسبت، ذهن های خلاق و طبع شاعرانه ی این بزرگواران به سرایش و پرورش اشعار جدید می پردازد.

خط تحریری و خوشنویسی به صورت یک بار در هفته به رده های سنی مختلف آموزش داده می شود و گروه های سنی مختلف با شیوه های زیبانویسی و خوشنویسی آشنا شده و به نگارش می پردازند.

شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی؛ همچنان که از خود این ترکیب نیز برمی آید شامل خوانش صحیح و آگاهانه از شاهنامه و مجموعه تحقیقات مربوط به حماسه ملّیِ ایران و طبعاً سراینده خوش آوازه آن فردوسی در همه جهات و موضوعات اصلی یا فرعی مرتبط با این حوزه است که به صورت هفتگی به علاقمندان آموزش داده می شود.

کلاس داستان نویسی با حضور علاقمندان جوان و بزرگسال به امر داستان نویسی و با هدف تقویت و درست نویسی نگارش داستان در محل کتابخانه عمومی آزادگان به صورت هفتگی برگزار می گردد.