کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

آئین بزرگداشت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از نویسندگان و کتابخوانان در بخش دودانگه شهرستان ساری برگزار شد.

این مراسم با حضور بخشدار بخش دودانگه، حضرت حجت الاسلام والمسلمین اصغری ، جانشین رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، نویسندگان و شاعران منطقه، عموم مردم و دانش آموزان برگزار شد.

در این آئین عباسی بخشدار بخش دودانگه ضمن گرامیداشت هفته کتاب گفت: کتاب بهترین غذای روح و عامل اصلی سعادت و پیشرفت هر فرد است و باید به مسئله کتاب و کتابخوانی توجه ویژه شود. فرهنگ کتابخوانی یکی از مواردی است که در شاخصهای عملکردی هر منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت چرا که رشد و پیشرفت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی سبب ارتقاء علم و دانش منطقه و سبب تربیت نسلی نخبه و آگاه در آن منطقه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به وجود فضای مجازی و این قبیل تکنولوژی ها استفاده از کتاب کم شده است و به همین خاطر نیاز است در این زمینه ما و همه مسئولین در جهت انس و دوستی کتاب با مردم علی الخصوص نسل نوجوان و جوان تلاشهای بیشتری را انجام دهیم تا به استانداردهای لازم در این زمینه برسیم.

در ادامه مراسم جانشین رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری گفت: در حال حاضر 11 باب کتابخانه عمومی به صورت نهادی و مشارکتی در شهرستان ساری فعال بوده و به عموم مردم خدمات کتابخانه ای ارائه می دهد.از این 11 باب کتابخانه 7 باب کتابخانه بصورت نهادی و مستقل اداره می شود و تعداد 4 باب کتابخانه نیز با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی شامل هلال احمر، زندان، مرکز ساری شناسی با مشارکت دکتر حسین اسلامی و پردیس دانش  می باشد.

ابوذر علی زاده گفت: تعداد کل اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان ساری بالغ بر 9522 نفر می باشد که در این زمینه شهرستان ساری در بین دیگر شهرستان های استان رتبه اول را دارد و در تعداد مراجعین به کتابخانه ها به صورت میانگین ماهیانه 165.835 نفر می باشد که شهرستان ساری در این خصوص رتبه دوم را دارد.

وی افزود: در نهایت تعداد رایانه در کتابخانه های عمومی ساری نیز53 دستگاه موجود می باشد که در این خصوص نیز شهرستان ساری حائز رتبه اول در کشور می باشد.

علی زاده عنوان کرد: در حال حاضر در بخش دودانگه یک باب کتابخانه به نام کتابخانه عمومی حاج فتاح مهدوی فعال می باشد که زمین این کتابخانه توسط مرحوم مهدوی اهداء شد و ساختمان آن توسط شرکت نفت ساخته شد که این کتابخانه عمومی دارای 5000 نسخه کتاب می باشد و دارای 265 نفر عضو فعال بوده و ماهانه حدودا به 500 نفر خدمات کتابخانه ای و جنبی ارائه می دهد و همچنین به مناسبت های مختلف برنامه های جذاب و خوبی را ارائه می دهد که تصاویر و مستندات ارسالی توسط مسئول کتابخانه گواه خوبی بر این عملکرد می باشد.

علی زاده تاکید کرد: ارتقاء فرهنگ عمومی هر منطقه نیازمند همیاری و همدلی و همکاری همه دستگاههای اجرایی و مسئولین و نخبگان می باشد و ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مقام معظم رهبری به دفعات بسیار زیاد به بحث مطالعه و کتابخوانی تاکید کرده و در سخنرانی های مختلف نیز به این امر اشاره فرمودند و نکته جالب این است که ایشان یک کتابخوان فعال هستند و با وجود مشغله ها و ترافیک کاری که دارند در برنامه خود روزانه چند ساعت مطالعه می کنند و بر روی برخی از کتابها تقریظ هم می نویسند.

در ادامه این آئین یکی از نویسندگان بخش دودانگه جهانگیر علی زاده به نمایندگی از نویسندگان نکاتی را در خصوص کتاب خود عنوان کردند. وی گفت: شغل اصلی من نویسندگی نیست اما این کار و کتاب من بر اساس نیاز منطقه خودم و با عشق و علاقه ای که به کارم و این کتاب داشتم در طی 13 سال به نتیجه رسید و خوشبختانه بسیار مورد استقبال مردم منطقه خودم قرار گرفت.

وی افزود: من در یکی از سازمانهای دولتی استان مشغول خدمت هستم و اهمیت مطالعه و کتابخوانی برایم آنقدر زیاد است که با وجود کار فراوان و مسئولیتی که دارم روزانه زمانی را برای مطالعه عمومی و تخصصی اختصاص می دهم و همیشه سعی خواهم کرد اطلاعات علمی و فنی من به روز باشد و این نکته فقط از طریق کتابخانه های عمومی محقق می باشد و من لازم می دانم از تمامی زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر نمایم.

در پایان این مراسم از نویندگان بومی منطقه و کتابخوانان نمونه با اهداء لوح تقدیر شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی