کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

باشگاه کتابخوانی تی تی طرحی است که علاقمندان خردسال عضو کتابخانه دورهم جمع می شوند و فعالیت های مختلفی را همچون بلندخوانی، جمع خوانی، شعرخوانی، معرفی کتاب، قصه گویی، جشنواره غذا با عنوان کتاب، نقاشی، نامه نگاری با نویسنده، و ... را با همراهی و مشاوره یک کتابدار تسهیلگر انجام می دهند. برنامه ها و کتاب های مختلفی در دستور کار این باشگاه قرار دارد که به صور مختلف به خردسالان و کودکان ارائه داده می شود. کتاب «حسنی و لوبیای جادویی» برای خردسالان خوانده شد و لوبیای جادویی به آنها داده شد تا آنها در یک کار عملی و علمی، تجربه ی جادویی بودن لوبیا را تجربه کنند. لوبیا بعد از قرار گرفتن در آب گرم، تغییر شکل داد و این برای اعضا بسیار جالب بود.

بازی نمایش از بازی «تاتی تاتی کجا می ری؟» از کتاب شعر بازی نمایش «دس و دس و دس نخود و عدس» توسط گروه نمایشی روجین و ونوشه و قصه گویی از کاردستی دست ساز «لوبیای جادویی» توسط اعضا و شعر خوانی علاقمندان خردسال عضو کتابخانه عمومی آزادگان در باشگاه کتابخوانی تی تی در بیست و هشتمین روز دی ماه برگزار شد.  

باشگاه کتابخوانی نوج طرحی است که علاقمندان کودک عضو کتابخانه دورهم جمع می شوند و فعالیت های مختلفی را همچون بلندخوانی، جمع خوانی، شعرخوانی، معرفی کتاب، قصه گویی، جشنواره غذا با عنوان کتاب، نقاشی، نامه نگاری با نویسنده، و ... را با همراهی و مشاوره یک کتابدار تسهیلگر انجام می دهند. برنامه ها و کتابهای مختلفی در دستور کار این باشگاه قرار دارد که به صور مختلف به کودکان ارائه داده می شود. کتاب کودکی با موضوع "شهید چمران" به اعضا توسط یکی از اعضای باشگاه در یک دقیقه معرفی شد و یکی از اعضا، نامه خود به نویسنده را برای الگوگیری سایرین برای نگارش نامه خواند. در جلسه بعدی، کتاب "قصه های من و مامان" را با همکاری اعضا مورد نقد و بررسی قرار داد و کودکان نظرات خود راجع به کتاب را گفتند و به نویسنده از 1 تا 20 نمراتی را دادند. در جلسه سوم، کتاب "ازدواج با خورشید" برای کودکان معرفی شد و کتابخوانی از آن انجام شد. نوشتن نامه و خوانش آن از بخش های دیگر بود.

در سایر باشگاه ها از جمله ونوشه، روجین، و ترنه نیز فعالیتهایی متناسب با گروه سنی شان انجام شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی