کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

اولین دوره مسابقه کارگاه کتاب سازی با عنوان «صبح دانایی» همزمان با اولین روز از هفته کتاب و کتاب خوانی توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در محل کتابخانه عمومی آزادگان برگزار شد.

ابوذر علی زاده سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری گفت: اولین دوره مسابقه کارگاه کتاب سازی «صبح دانایی»ویژه کودک و نوجوان با موضوع کتاب، کتاب خوانی،کتابخانه و کتابدار همزمان با اولین روز از بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی توسط این اداره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در میان کودکان و نوجوانان و آشنایی با مراحل ساخت یک کتاب، با مشارکت 115نفر از دانش آموزان عضو کتابخانه در محل کتابخانه آزادگان ساری برگزار شد.


سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری گفت : کودکان با شرکت در این مسابقه علاوه برمراحل ساخت  یک کتاب را از نویسندگی تا تصویرگری تجربه کرده و با این تجربه در حفظ و امانت داری کتابها خواهند کوشید.

علی زاده ادامه داد: در این برنامه 115 نفر از شرکت کنندکان در قالب 59 گروه، کار ساخت کتاب‌ها با توجه به ضوابط و ویژگی‌های اعلام شده را آغازکردند. در بین گروه ها برخی از گروه‌ها به ساخت کتاب‌هایی پرداختند که نویسندگی آن بر عهده خودشان بود. 

در مجموع  تولید59 کتاب حاصل تلاش هنرمندانه شرکت کنندگان در کتابخانه آزادگان بود که به گفته خودشان تجربه جالب، جدید و منحصر بفردی بوده است.

برگزاری این برنامه که شور و هیجان و رقابت بسیار زیادی را در بین کودکان و نوجوانان ایجاد کرده، موجب علاقه بیشتر به کتاب و کتابخوانی شد و با استقبال از این برنامه ، خواستار استمرار اجرای این چنین برنامه ها شدند.

وی یادآور شد: در این روز همچنین شرکت کنندگان از کتابخانه آزادگان بازدیدکردند و با نحوه عضویت در کتابخانه، قوانین و ضوابط کتابخانه، استفاده از کتاب ها، انواع کتاب ها، و کارهای متنوع فرهنگی کتابخانه آشنا شدند.

وی در پایان افزود: نمایشگاهی از آثار شرکت کنندگان در محل کتابخانه دایر و در نهایت نیز به  گروه های برتر پس از داوری از سوی اداره شهرستان جوایزی اهدا خواهد شد.

پایان بخش برنامه، اهدای کتاب به همه ی شرکت کنندگان بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی