کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

برگزاری شعرخوانی «حماسه عشق»


اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، برنامه شعرخوانی «حماسه عشق» را  همزمان با ایام ماه محرم و هفته دفاع مقدس با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن  اجتماعات سلمان هراتی آن مرکز برگزار نمود.

ابوذر علی زاده سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری گفت: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، برنامه شعرخوانی«حماسه عشق» را به مناسبت ایام محرم و هفته دفاع مقدس با هدف حفظ ارزش های والای دینی و فرهنگ اصیل شعر و ادبیات حماسی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور شاعران برجسته و فرهیخته استانی، کتابداران، کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سالمندان مرکز مینا، دانش آموزان و علاقمندان به فرهنگ شعر و ادب پارسی در سالن سلمان هراتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

علی زاده ضمن خیر مقدم به حاضرین و تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان و گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: این تقارن و مصادف شدن همزمان دو ایام مقدس و با ارزش ماه محرم و دفاع مقدس، خود انگیزه و طبع و ذوق شعری در هر عاشق دلبسته به شور حسینی و شهادت را به وجد آورده و زمینه شعرسرایی و شعر خوانی خواهد شد و کلمات خود به همنشینی آهنگین موزون خواهند شد.

علی زاده گفت: امیدواریم اجرای چنین برنامه هایی تاثیر عمیقی در فرهنگ شعر و شور حسینی داشته باشد و حضور جوانان و نوجوانان در عرصه های فرهنگی بیشتر شود. جوانان باید پیرو راه شهدا باشند و در سنگر علم و دانش بدرخشند.

وی در ادامه گفت: در این برنامه 5 نفر از شاعران فرهیخته و برجسته استانی به ترتیب محسن طاهری، محمد سلطانی، منیره رعیت پرور، فاطمه باباجانی و سید حمزه کاظمی سنگدهی شعر خوانی کردند. همچنین شعرخوانی آقای قدس از شهروندان ارشد مرکز مینا از سایر برنامه هایی بود که برای همه حضار شنیدنی و خوشایند بود.

علی زاده اشاره کرد: تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل عباس(ع) از ویژه برنامه هایی بود با توجه به این زمان شور و حال خاصی به برنامه داد و مورد استقبال عمومی شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان برنامه ضمن تقدیر از شاعران فرهیخته با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه، از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «جنگ فرخنده» با حضور نماینده ی مرکز حفظ نشر آثار دفاع مقدس و سالمندان برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح شهرستان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی قدردانی و تقدیر شده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی