کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

افتتاح اولین کتابخانه سیار شهرستان ساری


اولین کتابخانه سیار در روستای شلدره واقع در بخش دودانگه شهرستان ساری با حضور سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ساری، بخشدار دودانگه، اعضای شورا، دهیاران و عموم مردم فرهنگ دوست و کتابخوان منطقه برگزار شد.

 

در ابتدای مراسم عشوری بخشدار دودانگه، به اهمیت کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت: طرح بسیار سنجیده و باارزش فرهنگی کتابخانه سیار می تواند مشکل مسافت طولانی و دسترسی سخت به کتابخانه عمومی شهر فریم به منظور دسترس پذیری راحت به منابع را مرتفع نموده و مردم روستاهای اطراف بتوانند از این منابع به راحتی بهره ببرند.


وی افزود: نیاز به مطالعه در تمامی اقشار مختلف مردم در روستاها احساس می شود و نیاز است که دسترسی به کتاب برای مناطق محروم راحت انجام شده تا آنها هم بتوانند به راحتی از کتاب استفاده نمایند.

در ادامه ابوذر علی زاده سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری با ابراز خرسندی از این رویداد فرهنگی در شهرستان ساری؛ اظهار داشت: طرح کتابخانه سیار برای اولین بار در شهرستان ساری با همراهی کتابخانه مرحوم حاج فتاح مهدوی شهر فریم در روستای شلدره به ثمر نشست که حاصل همکاری دستگاههای مختلف شهرستان از جمله سازمان بسیج، کتابخانه عمومی ، دهیاریها و شورایها می باشد .

وی افزود: کتابخانه سیار محملی است به جهت دسترسی آسانتر و بهتر برای علاقمندانی که از کتابخانه های عمومی فاصله دارند؛ خصوصاً بخش دودانگه که پراکندگی روستاها در این بخش، زیاد می باشد و رفت و آمد برای اهالی مشکل است که با اجرای این طرح مشکل دسترسی آسان خواهد شد و عموم مردم می توانند از این گنجینه علم و معرفت بهره ببرند.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ساری افزود: خوشبختانه تاکنون 4 دهیاری برای انجام این برنامه اعلام آمادگی کردند و در فاز ادل در روستای شلدره به بهره برداری رسید و در هفته های آینده در دیگر روستاها نیز این طرح اجرا خواهد شد.

علی زاده در ادامه افزود: خانواده نقش بسزایی در تربیت فرزندان داردو می توانند با ایجاد شوق کتابخوانی در کودکان مسیر زندگی این آینده سازان ایران اسلامی را تغییر دهند؛ چرا که حضور در کتابخانه و مطالعه نقش اساسی در آگاهی و رشد علمی و اجتماعی کودکان، نوجوانان و جوانان دارد.

علی زاده در پایان گفت: این طرح، مصوبه اولین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر فریم به منظور فراگیر شدن سطح مطالعه و فرهنگ کتابخانه و کتاب خوانی بود که با پیگیری مسئول کتابخانه عمومی حاج فتاح مهدوی و طی جلساتی با حضور بخشدار و دهیاران محترم دودانگه به دلیل مسافت طولانی و پراکندگی روستاها از کتابخانه عمومی شهر فریم و با هدف دسترسی همگانی اهالی محترم روستای شلدره به منابع کتابخانه اجرا گردیده است.

در ادامه رنجبر نماینده دهیاران بخش دودانگه نیز از اجرای طرح علمی و فرهنگی کتابخانه سیار استقبال نموده و از بخشدار، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، و خانم زلیکانی مسئول کتابخانه عمومی شهر فریم تشکر و قدردانی نمود.

پایان بخش برنامه، معرفی دو کتاب "ماه غریب من" و "امام رضا و زندگی" به مناسبت این دهه ی مبارک و تقدیر و تشکر از دو برنده ی منتخب روستای شلدره در  مسابقه کتاب خوانی "جنگ فرخنده" بود.





































































































































نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی