کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در جلسه انجمن کتابخانه عمومی فریم که با حضور اعضای انجمن برگزار شد گفت: برنامه های فرهنگی کتابخانه موجب ارتقاء فرهنگ عمومی شهروندی می شود.


  


ابوذر علی زاده در این جلسه گفت:  در حال حاضر تعداد 12 باب کتابخانه عمومی در شهرستان ساری فعال می باشند که از این تعداد 8 باب کتابخانه نهادی و 4 باب کتابخانه مشارکتی می باشد که با مشارکت مرکز ساری شناسی، زندان، هلال احمر و یک نفر خیر اداره می شوند. در خصوص 8 باب کتابخانه که 6 باب در فضاهای شهری ساری، فریم و کیاسر می باشد و 2 باب نیز در روستاهای اطراف ساری می باشد که در مجموع زیربنای کتابخانه های فوق بالغ بر 5389 متر مربع می باشد.

وی افزود: تعداد اعضاء فعال کتابخانه های عمومی شهرستان ساری بالغ بر 9452 نفر می باشد و میزان امانت کتاب در سال جاری بالغ بر 12522 جلسه کتاب بوده است. همچنین تعداد مراجعین به کتابخانه های عمومی در سال جاری بالغ بر 105 هزار نفر بوده که از بخشهای مختلف کتابخانه بهره می برند.

علی زاده در ادامه گفت: یکی از کتابخانه های فعال و خوب شهرستان ساری کتابخانه عمومی حاج فتاح مهدوی بخش دودانگه شهر فریم می باشد که خوشبختانه توانسته است برنامه های فرهنگی خوبی را در این منطقه با همکاری دستگاههای اجرایی برگزار نماید.

وی افزود: این کتابخانه در حال حاضر دارای 219 نفر عضو فعال می باشد و تعداد منابع موجود در این کتابخانه 6974 جلد کتاب می باشد که در موضوعات مختلف برای استفاده اعضاء فراهم شده است.

سرپرست ادامه گفت: اما برنامه های فرهنگی مختلفی در کتابخانه برگزار شده است که می توان به عنوان نمونه به مواردی از جمله نشست های کتابخوان، جمع خوانی کتاب،‌برگزاری برنامه های فرهنگی مناسبتی، برگزاری کارگاه های آموزشی  و ..... اشاره کرد که نشان از پویا و فعال بودن کتابخانه می باشد.

علی زاده تاکید کرد:  وجود کتابخانه در هر منطقه ای می تواند موجب رشد و ارتقای فرهنگ های مختلف آن شهر از جمله فرهنگ شهروندی،‌ فرهنگ سیاسی،‌ فرهنگ اقتصادی و ..... را فراهم کند. کتابخانه های عمومی گنجینه های دانش می باشند و در جهت ارتقای فرهنگ عمومی نقش بسزایی دارند چرا که کتابخانه های عمومی به عنوان دانشگاه های مردمی تلقی می شوند که به عموم مردم خدماتی را به صورت رایگان ارائه می دهند.

وی افزود: کتابخانه های عمومی به تنهایی نمی تواند در جهت ارتقای فرهنگ منطقه گام بردارند و برای این مهم نیاز به همکاری همه دستگاههای اجرایی داریم که در راس همه بخشدار محترم، شهردار محترم و همینطور شورای محترم شهر می توانند بسیار تاثیرگذار باشند. علاوه بر این همکاری دیگر دستگاههای اجرایی با کتابخانه می تواند زمینه های رشد و بالندگی علمی را فراهم کند. و امیدوارم درخئاستهای مسئول محترم کتابخانه که شامل مشکلات کتابخانه می باشد با همکاری شما عزیزان و بزرگواران حل شود.

علی زاده گفت: باید از این ظرفیت دهیاران و شورایی روستا نهایت استفاده را ببریم می توانیم در روستاهایی که جمعیت قابل ملاحظه ای ساکن هستند با استفاده از ظرفیت خیرین و دهیاران و شوراها نسبت به راه اندازی کتابخانه اقدام کرد و یا از ظرفیت کتابخانه سیار استفاده کرد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی