کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

تعدادی از کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان ساری عضو بسیج ادارات، در روز دوشنبه اول آذر 1395 در محل یادواره هشت شهید گمنام دفاع مقدس از مجموعه پارک موزه دفاع مقدس حضور یافته و با آرمان های شهدا و بسیجیان عهد و پیمانی دوباره بستند.


 مراسم با مداحی از سوز و گداز بانوی خطیب و قهرمان؛ حضرت زینب کبری (س) شروع شد و سپس مسئول حوزه علمیه الزهرا شهر ساری به کالبدشکافی خطبه های حضرت زینب (س) پرداختند. قبل از بیان خطبه های آتشین آن حضرت؛ مسئول حوزه علمیه الزهرا از تقدّس عدد 40 در اسلام گفتند و همه بانوان عضو بسیج ادارات را به مطالعه کتبی که با عدد مقدس 40 شروع می شوند دعوت کردند؛ از جمله 40 حدیث حضرت امام رحمه الله علیه که کتابی بس مفید و خواندنی است. سخنرانی از شخصیت والای حضرت و شرح خصوصیت عقیقه  ایشان یعنی هوش سرشار قافله سالار کاروان امام حسین از مدینه تا کربلا؛ از مباحث بعدی ایشان بود. مراسم با پرسش و پاسخ پیرامون چرایی بیانات خطبه حضرت ادامه یافت؛ از جمله چرایی سخنرانی حضرت زینب کبری در مکانی که امکان داشت تأثیری بر حاضرین نداشته باشد؟ جایی که همه چاپلوسان منتظر اشاره ای از طرف یزید ملعون بودند تا سر نافرمایان را از تن جدا کنند. زینب  خواهرِ دلاور کربلا؛ در حالی که 56 سال داشت و با جمعی از کودکان 3 الی 4 ساله و تعداد زیادی از اسرای زن در قصر یزید حضور داشت با حمد و ثنای خدا و درود بر جدش رسول خدا شروع به سخنرانی کرد و با این هدف که خود و اجدادش را به مردم حاضر معرفی کند؛ توفنده، شروع به ایراد خطبه های خویش کرد. در ادامه ایشان به تفسیر هر یک از بخش های خطبه ی آن بانوی غیرت و شجاعت پرداخته که پرداختن به تفسیر خطبه های حضرت زینب کبری (س) و کالبدشکافی خطبه یک ساعت و نیم به طول انجامید. در پایان 5 سوال از خطبه ی گفته شده از بانوان بسیجی عضو بسیج ادارات پرسیده شد و به پاسخ دهندگان؛ کتاب محبوب و پرطرفدار "پایی که جا ماند" به رسم یادبود اهدا شد. هما عالیشاه مسئول کتابخانه ی اهل بیت، یکی از برگزیدگان بسیجی حاضر در جمع بودند که این هدیه را به رسم یادبود دریافت کردند. پایان بخش برنامه معرفی کتابی غنی و جامع تحت عنوان "زندگانی حضرت زینب از مدینه تا کربلا" بود که به بانوان معرفی شد و نیز فاتحه خوانی بر سر مزار شهدا و تجدید میثاق با هشت شهید گمنام دفاع مقدس.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی