کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

معاون اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در جمع دانش آموزان گفت: کتابخانه های عمومی در اختیار عموم مردم جامعه هستند.


ابوذر علی زاده با دعوت از مسئولان محترم مدرسه علامه طباطبایی شهرستان ساری جهت تقدیر از برندگان مسابقه کتابخوانی هفته کتاب در این مدرسه حاضر شد.

وی گفت: کتابخانه عمومی همانطور که از اسمش مشخص است، محلی برای استفاده عموم مردم و اقشار مختلف در همه مقطع سنی می باشد. اگر کتابخانه دانشگاهی به دانشجویان خدمات می دهند یا کتابخانه تخصصی به پژوهشگران، کتابخانه عمومی به همه مردم خدمات ارائه میدهد و اقشار مختلف مردم با مشاغل مختلف و با مرتبه های علمی متفاوت می تواند از این مکانهای فرهنگی استفاده کنند.

علی زاده در ادامه گفت: اما خدمات کتابخانه ها شامل امانت کتاب، استفاده از کتب مرجع، سالنهای مطالعه، خدمات بخش کودک، ارائه مقالات و...... می باشد.که همه مردم می توانند از این خدمات بهره ببرند علاوه بر این برنامه های فرهنگی مختلفی در مناسبتهای مختلف نظیر مسابقات کتابخوانی، مسابقات علمی، جشنهای ملی، کارگاه های آموزشی، برنامه های ویژه کودکان و ....... در کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: باید به عرض برسانم که در حال حاضر 7 باب کتابخانه عمومی در سطح شهر ساری مشغول فعالیت می باشند که شامل کتابخانه آزادگان، کتابخانه ابن شهرآشوب ساروی ، کتابخانه اهل بیت(ع)، کتابخانه شهید علمدار، کتابخانه حضرت ولیعصر(عج) در کیاسر، کتابخانه حاج فتاح مهدوی در فریم و کتابخانه دکتر سید نجات حسینی در کردخیل می باشد و درب تمام این کتابخانه ها بر روی شما عزیزان باز است و همه می توانند از این گنجینه های غنی علمی استفاده کنید.

وی تاکید کرد: من باید تشکر ویژه داشته باشم از مسئولین محترم این مدرسه که این مسابقه کتابخوانی را برگزار کردند و به سهم خود قدمی قابل توجه در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه برای شهرستان ساری برداشتند و خواهش هم دارم که حتما در برنامه های مدرسه وقتی را برای بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی قرار دهند که مطمئن هستم در نوع خود جالب و مفید خواهد بود.

علی زاده گفت: همه شما عزیزان به اهمیت مطالعه در قرن حاضر آگاهید و می دانید برای پیشرفت کشور عزیزمان باید خودتان را به سلاح علم و دانش مجهز کنید و برای رسیدن به علم و دانش باید مطالعه کنید. حال ممکن است این مطالعه از طریق خواندن کتاب، روزنامه ها، نشریات، مقالات، کتابهای الکترونیک و ...... باشد که هر کدامشان برای شما مفید خواهد بود. دانش آموزان عزیز بدانید که شما آینده سازان این کشور هستید و فقط و فقط در سنگر علم و دانش می توانید برای پیشرفت خودتان و کشورتان گام بردارید.

ابوذر علی زاده گفت: کشور ما در حال حاضر نیاز به جوانانی باسواد و آگاه دارد تا بتوانند پرچم سه رنگ ایران را در همه جای دنیا به احتزاز دربیاورند و این زمانی محقق خواهد شد که شماها به عنوان نسل بعد مدیران این کشور بتوانید دروازه های علم و دانش و آگاهی را باز کنید و ایران اسلامی را از نظر مدارج علمی به بالاترین جای ممکن برسانید.  برای ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه نیاز است که خانواده ها و همچنین شما جوانان از خودتان شروع کنید و علاوه بر مطالعه درسی در کنارش مطالعات عمومی نیز داشته باشید و سواد اجتماعی و عمومی خودتان بالا ببرید. در پایان باز هم از مسئولین محترم مدرسه بعلت چنین اقدام فرهنگی و خوبی تشکر می کنم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی