کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

نمایشگاه موضوعی کاروان دانایی(WISDOM CONVOY BOOK FAIR) با هدف  نمایش برخی از کتابهای کتابخانه عمومی آزادگان در دو موضوع "ماه صفر و اربعین" و "کتاب و کتابخوانی و کتابدار"، جهت امانت و بالتبع افزایش دانش و معلوماتِ مُراجعین، در عصر روز شنبه مورخ 22/08/1395 در کتابخانه آزادگان دایر گردیده و شامل 3 بخش است:  1- صفر و اربعین؛ 2- کتاب و کتابدار ؛ 3- برگی از گذشته.




   بخشها با یک پوستر حاوی نام بخش به همراه معادل انگلیسی و تصویر یا عبارت مربوط به آن، مشخص شده اند.

   در بخش اول، که بخش صفر و اربعین است، کتابهای (موجود در کتابخانه آزادگان) مربوط به این بخش همچون بانوی آفتاب، یادگار خیمه های سوخته، آفتاب در حجاب، کتابُ الاربعین،تحقیق درباره اول اربعین حضرت سیدالشهداء (ع) و... به نمایش گذاشته شده و کتابهای صحیفه سجادیه و فرهنگ جامع سخنان امام حسین (ع) به عنوان آثار برجسته و مهم این قسمت در نظر گرفته شده اند.

   بخش دوم، بخش کتاب و کتابدار بوده که غیر از کتابهای مربوطه چون دانستنیهای کتابداری، نخستین ها در علوم کتابداری و اطلاع رسانی، کتابی برای جوان ها، چگونه کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقمند کنیم؟ و ... و کتاب مشاهیر در کتابداری و اطلاع رسانی به عنوان اثر مهم و برجسته این قسمت، کاریکاتورهای مربوط به موضوع کتاب هم به نمایش گذاشته شده اند.

در بخش سوم، "برگی از گذشته"، کتابداران پیشگام جهان (ملویل دیویی، شیالی رامام ریتا رانگاناتان، چارلز اِمی کاتر و سِر آنتونی پانیزی) و ایران (پوری سلطانی)، با عنوان دانایان پیشگام در عرصه کتابداری معرفی شده اند؛ عکس آنها در یک برگ و مختصری از بیوگرافی آنها شامل تاریخ و محل تولد و وفات و آثار مهم در یک برگ دیگر نمایش داده شده است. قابل ذکر است که بانو پوری سلطانی به عنوان "تک برگ به یادماندنی ایران و اولین دانای پیشگام در عرصه کتابداری نوین ایران" در این بخش یاد شده اند.

در این نمایشگاه، منظور از "دانایی و دانا" ، "کتاب و کتابدار" است. مراجعه­کنندگان می­توانند تا تاریخ 1/آذر/1395 از این نمایشگاه دیدن فرمایند.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی