کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی


تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم با عنوان کودکان عاشورایی در هفته ملی کودک همراه با ویژه برنامه هایی برای کودکان با همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در کتابخانه عمومی آزادگان در روز هجدهم مهر ماه برگزار ‌شد.




برنامه با تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و با قصه گویی "کودکان عاشورایی" و گل افشانی فرزندان شهدای مدافع حرم استان ادامه پیدا کرد. آرزو ولی پور مدیر کل  کتابخانه های عمومی استان مازندران، که در این برنامه باشکوه، فرزندان معزز شهدای مدافع حرم استان مازندران را همراهی کردند در مراسم ویژه ای که به مناسبت تقارن هفته کودک و ایام محرم در کتابخانه عمومی آزادگان ساری برگزار گردیده بود، مشاورین خود در بخش ویژه کودک کتابخانه های عمومی را منصوب کرد.

در این مراسم که یکشنبه با حضور جمعی از دانش آموزان دختر ساری در بخش کودک کتابخانه عمومی آزادگان برگزار شد، فرزندان شهیدان مدافع حرم محمد بلباسی و حسن رجایی فر حضور یافتند و برنامه های مناسبتی ویژه ای اجرا شد.



دکتر آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این مراسم در سخنی با کودکان شرکت کننده، به نقش کودکان در واقعه کربلا اشاره کرد و با مشارکت دادن کودکان در بحث از آنها خواست هر یک شناخت خود را نسبت به کودکان حاضر در کربلا بیان کنند.

وی با تشریح نقش محبت در رابطه بین اهل بیت(ع) بویژه امام حسین(ع) و کودکان، به حماسه های کربلا و بصیرت و آگاهی کودکان و صبر و تحمل آنها در این واقعه اشاره کرد و گفت: راه شهدای کربلا در دفاع از حریم اسلام را در این زمانه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ادامه داده اند و فرزندان آنها نیز به تأسی از کودکان اهل بیت، فرزندانی آگاه و مقاوم اند.



دکتر ولی پور با بیان اینکه قهرمانان واقعی کشور ما همین شهدای مدافع حرم هستند که برای دفاع از ارزش های اسلام و میهن عزیزمان در جبهه های دور از وطن جهاد کرده و به شهادت رسیده اند، اظهار داشت:  ما از فرزندان این شهدا که بعضی از آنها در جمع ما حاضر هستند سپاسگزاریم که اینچنین مقاوم و صبور در برابر شهادت پدرانشان به ما درس ایستادگی و مقاومت می دهند و به آنها افتخار می کنیم که با بصیرت خود با افتخار از پدرشان یاد می کنند.




مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان سخنان خود ضمن اهدای لوح تقدیر و چند جلد کتاب علمی و آموزشی به فاطمه، حسن و مهدی بلباسی فرزندان شهید مدافع حرم محمد بلباسی و همینطور مهدیه رجایی فر فرزند شهید مدافع حرم حسن رجایی فر، به فاطمه بلباسی و مهدیه رجایی فر حکم انتصابشان به عنوان مشاورین مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در بخش ویژه کودک را تقدیم آنها کرد.

وی در متن حکم خود آورده است: "با عنایت به درک عمیق شما از فرهنگ عاشورایی و حضور سبزتان در خط مقدم جبهه فرهنگی کودکان و نوجوانان انقلابی استان مازندران و ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در قشر آینده ساز نظام جمهوری اسلامی ایران، به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران در بخش ویژه کودک منصوب می شوید.

امیدوارم مانند پدر شهیدتان که مظهر شجاعت، شهامت و ایستادگی بوده اند، در جبهه فرهنگی با سلاح علم و ایمان به فتح خاکریزهای فرهنگی پرداخته و به مدد غیبی پدر آسمانیتان دریچه های جدیدی را به سمت دانش و پژوهش و توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید بگشایید و بتوانید با روح بزرگتان و برنامه محوری، در بازدید از کتابخانه های عمومی، جانی دوباره به بخش کودک کتابخانه های عمومی استان ببخشید."



گفتنی است به همین مناسبت، دکلمه خوانی با موضوع شهدای مدافع حرم و تأثیر کتاب و کتابخوانی توسط کوچکترین پژوهشگر نخبه کشوری ساغر مصفا، معرفی کتاب با موضوع محرم و اتفاقات ایام محرم الله توسط شش نفر از دانش آموزان علاقمند و شعرخوانی با موضوع محرم توسط فاطمه عباسی شاعر کودک انجام شد.

در پایان این مراسم به سیده الینا هاشمی، مارال دهقان، محیا رضایی، بهار شیرزاد، زهرا براری، و مائده رمضانپور به عنوان معرفی کنندگان کتاب؛ ساغر مصفا به عنوان دکلمه خوان؛ فاطمه عباسی به عنوان شاعر کودک؛ پانیذ سروینی، فاطمه ابراهیمی، عسل طبرستانی، غزل طبرستانی، ضحی قاسمی، ضحی عابدینی، فاطیما کیقبادی، سیده الینا هاشمی، و ملیکا ولی پور  به عنوان مشارکت کنندگان در پرسش و پاسخ های مطرح شده توسط مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران؛ و به همه کودکان حاضر در برنامه به رسم یادبود به مناسبت روز جهانی کودک، جوایزی اهدا گردید.





پایان بخش برنامه روز جهانی کودک، بازدید مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران دکتر آرزو ولی پور به همراه مشاورین خود از تمامی بخش های کتابخانه بود.





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی