کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی


عصر روز یکشنبه 30/3/95 دومین نشست کتابخوان کتابخانه عمومی اهل البیت (ع) شهرستان ساری با حضور اساتید و فرهیختگان و اعضای فعال کتابخوان در کتابخانه عمومی اهل البیت (ع) ساری  برگزار گردید .





 درابتدای  این نشست  فرهنگی کتاب  سوران سرد نوشته جواد افهمی از  انتشارات سوره مهر  توسط آقای محمد گلی معرفی شد.

سوران سرد رمانی است که نویسنده خود جزئیات آن را تجربه کرده است و این تجربه نقطه قوت نویسنده برای توصیف وضعیت منطقه و تعریف شخصیت های مثبت و منفی قصه است

آقای افهمی در این رمان دو موضوع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را به زیبایی در کنار یکدیگر، در طول داستان شرح داده است

موضوع دفاع مقدس با حضور سربازهایی ساده دل و کاملا معمولی ، بوسیله ی فداکاری ها و از خودگذشتگی های آنان در کنار سختی و مشقت و رنج های فراوانی که برایشان بوجود می آید به نمایش درآمده است .

موضوع جنگ تحمیلی نیز با هنرمندی نویسنده در توصیف برف و کولاک کوهستان در نقطه ی صفر مرزی ، با محوریت غائله ی کردستان و خیانت به وطن نشان داده شده است .


در ادامه کتاب دریای بیکران فضیلت امام علی (ع) نوشته بی بی طیبه مصدق  از انتشارات علم نوین توسط آقای عظیم اصغری برای حاضرین جلسه معرفی شد.

این کتاب به بیان برخی فضایل حضرت علی(ع) پرداخته است  این نوشتار، با هدف شناخت زوایایی از شخصیت عظیم مولای متقیان حضرت علی(ع) در راستای مقابله با تبلیغات سوء دشمنان مذهب تشیع تدوین شده و مشتمل بر پنج فصل است. در فصل نخست کتاب، هدف از خلقت و آفرینش جهان به صورت کلی و از منظر امام علی(ع) بیان شده است. فصل دوم، به بیان مختصر زندگی حضرت علی(ع)، معرّفی این شخصیت و سپس مسئله امامت و جایگاه آن اختصاص دارد. در فصل سوم، حضرت امیرالمؤمنین(ع) از منظر افراد مختلف توصیف شده و بحثی درباره سادات و ارزش و فضیلت آن‌ها بیان گردیده است. فصل چهارم به تشریح موضوع خلافت و مسائل مربوط به آن اختصاص یافته و در آخرین فصل، وصیت‌نامه حضرت علی(ع) در کنار بخش‌هایی از نهج‌البلاغه و احادیث ایشان بررسی شده است."




 

و کتاب بعدی ، کتاب  مفاتیح الحیاه نوشته عبدالله جوادی آملی از انتشاراتاسرا می باشد که توسط آقای مراد علی عظیمی معرفی شد

کتابی حدیثی رفتاری، اثر آیت‌الله جوادی آملی که به جلد دوم و مکمل مفاتیح الجنان شهره شده‌است و تأکید آن بیشتر بر روایاتی است که به رفتارهای فرهنگی ـ اجتماعی و حوزه اخلاق و حقوق اجتماعی مربوط می‌شود این کتاب در بهار سال ۱۳۹۱ بوسیله نشر اسرا منتشر شد

موضوغات این کتاب در ۵ بخش موضوعی تقسیم‌بندی شده و بیش از ۶هزار حدیث در آن بکار رفته‌است. کتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده و در هر فصل احادیث معتبری در خصوص موضوعات آن فصل ارائه شده‌است. «مسافرت، امکانات زندگی، نظافت و بهداشت، لباس و پوشش، خواب و بیداری، صله رحم، درآمد و مسائل اقتصادی، نگهداری حیوان، درختکاری و...» از جمله بخش‌های این کتاب مفید و کاربردی و خواندنی است.

 

 کتاب « شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید »   نوشته مسعود لعلی از انتشارات بهار سبزکتاب دیگری بودکه  توسط آقای سید موسی مقیمی  معرفی شد؛

این مجموعه 8جلدی  که همگی حاصل تلاش مولف خوش ذوق و خوش فکر می باشد حاوی  داستانهای کوتاه یک یا دو صفحه ای با محوریت موضوعات موفقیت ، مشکلات ، زندگی ، عشق و ... است . داستانهایی کوتاه ، آموزنده و جالب برای آنان که شاید وقت زیادی برای مطالعه یک کتاب پرحجم را ندارند .

در بالای هر داستان متنی متناسب با آن نوشته شده است. گاه شعری از حافظ، گاه حدیثی از حضرت علی (ع) و گاه نوشته‌ای از وینستون چرچیل. ارتباط منطقی این عبارات با داستان، تأثیر داستان را افزایش خواهد داد .

مطالب کتاب بسیار تفکر برانگیز تکان دهنده و غفلت زداست به صورت داستان های کوتاه که در آن نکات اساسی به موضوعات متنوع انسانی می پردازد

جهانی که در آن زندگی می کنیم نامحدود است هنوز چیزهای زیادی هست که باید کشف شوند. زیبایی هایی که باید عیان شوند و رازهایی که باید شناخته شوند. شما چه نقشی در این برنامه الهی بازی خواهید کرد.



  کتاب « دا » نوشته سیده زهرا حسینی  از انتشارات سوره مهر توسط آقای حسن پورمند  معرفی شد

« دا » نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق و به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده و توسط  انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این کتاب مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب در زمینهٔ خاطره‌نگاری جنگ هشت ساله ایران و عراق محسوب می شود . خاطرات ذکر شده در این کتاب در دو شهر بصره و خرمشهر است و سال‌های محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی محور مرکزی کتاب را تشکیل می‌دهد. حسینی در آن زمان دختر ۱۷ ساله‌ای بوده و گوشه‌ای از تاریخ جنگ را بازگو می‌کند که غالباً به اشغال و فتح خرمشهر مربوط می شود.

کتاب شامل سه قسمت است. قسمت نخست کتاب سال های ابتدایی زندگی حسینی در عراق و مهاجرت اجباری خانواده وی تحت فشار رژیم بعث را روایت می کند. قسمت دوم کتاب به شرح فعالیت های حسینی در جریان جنگ ایران و عراق پرداخته است. قسمت سوم کتاب هم در مورد زندگی شخصی حسینی و ماجرای ازدواج وی است.

 و آخرین کتاب ،کتاب شاهرخ حر انقلاب اسلامی : زندگینامه و مجموعه خاطرات شهید شاهرخ صرغام از انتشارات گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی که توسط حجت الاسلام والمسلمین عطاریه مدرس حوزه و استاد گروه مطالعاتی  بینش مطهر  معرفی و تجربه خواندن آنها برای حاضرین  به اشتراک گذاشته شد .

شاهرخ ضرغام (دی ۱۳۲۸،  تهران - ۱۷ آذر ۱۳۵۹، آبادان) معروف به «حرّ انقلاب» یکی از فرماندهان جنگ ایران و عراق است که در آبادان کشته شد. وی همچنین سابقه دعوت به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی را نیز داشت

وی پیش از انقلاب به جاهل مابی و لات گری معروف بود. در چند مسابقهٔ کشوری کشتی مقام آورد. پیش از انقلاب حتی ساواک از او و چند لات دیگر خواسته‌بود در سرکوب مردم شرکت کنند. اما پس از انقلاب تغییر رویه داد و در جنگ شهید شد. از وی بعنوان «حرّ انقلاب» (اشاره به  از یاران حسین بن علی علیه السّلام) نام برده می‌شود.



درپایان این نشست فرهنگی ، با لوح سپاس از ارائه دهندگان تقدیر به عمل آمد .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی