کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

آئین بزرگداشت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ساری با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران، بخشدار مرکزی شهرستان ساری، کتابداران و اعضاء کتابخانه های عمومی در محل تالار سازمان برنامه و بدجه استان مازندران برگزار شد.

عبدالحسین باقری معاون مدیر کل و سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ساری در آئین بزرگداشت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ساری گفت: در شهرستان ساری 11 کتابخانه عمومی وجود دارد که 7 کتابخانه تحت پوشش و 4 کتابخانه مشارکتی است و با تلاش شبانه روزی همکاران کتابخانه آزادگان نیز در شیفت شب دیده است.

وی با اشاره به وجود 210 هزار نسخه کتاب در این شهرستان گفت: با این تعداد کتاب رتبه دوم در استان را دارا هستیم و 15 هزار عضو فعال نیز از این کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند که در شش ماهه نخست امسال نیز 85 هزار نسخه کتاب به امانت داده شده است.

سرپرست کتابخانه‌های شهرستان ساری با اعلام تعداد مراجعین کتابخانه‌های شهرستان حدود 500 هزار نفر در سال است، اظهار کرد: تقریباً می‌توان گفت هر شهروند ساروی سالی یکبار به کتابخانه مراجعه می‌کند و در افق 1404 برای شهرستان ساری 36 باب کتابخانه پیش‌بینی شده است که باید 25 باب به کتابخانه‌های شهرستان اضافه شود.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه در روستای کردخیل در هفته دولت که 50 میلیون تومان هزینه تجهیز آن شده است، گفت: 5 پروژه نیمه تمام کتابخانه در شهرستان وجود دارد که امیدواریم این پروژه‌ها هرچه سریعتر به اتمام برسد.

باقری به برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: در این هفته 35 برنامه فاخر برگزار شد از جمله اجتماع در پارک آزادگان، نقد کتاب، شاهنامه خوانی را می‌توان نام برد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در آئین بزرگداشت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ساری گفت: علم و دانش در دین مبین اسلام مورد توجه ویژه است و امیرالمومنین در نهج البلاغه فرمودند علم گرانبها ترین ارثیه‌ای است که می‌توان به جای گذاشت.

مرتضی عمرانی همچنین با اشاره جایگاه رفیع علم در اسلام گفت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام نیز اسرایی که به ده نفر از مسلمانان سواد بیاموزند آنها را آزاد می کردند و این نشان از جایگاه رفیع علم است.

وی افزود: من به همکاران خود افتخار می‌کنم که زمینه آموختن را برای جامعه فراهم می‌آورند و جامعه هم باید به مسئولیتش را در قبال کتابداران انجام دهد.  

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران با اشاره به کتابخانه آزادگان در ساری که جزو رتبه‌های اول کشوری است، گفت: باید به مرکز استان از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ویژه دیده شود و ساری به عنوان پیشانی استان اگر توسعه یابد شهرستان‌ها نیز از آن الگو خواهند گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاشهای کتابداران خدوم و زحمتکش استان و شهرستان جهل و نادانی از جامعه رخت برکند و ایران اسلامی همچنان سرافراز بر قله های افتخار بایستد.

در این مراسم از 16 نفر از اعضای نمونه و کتابخوانان نمونه، نویسنده نمونه ، خانواده نمونه عضو، کتابدار نمونه کتابخانه مشارکتی و ... با اهداء لوح تقدیر با امضای جناب آقای احمد حسین زادگان فرماندار شهرستان ساری و با دستان مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران مرتضی عمرانی تقدیر شد.

در ادامه این مراسم از کتاب "ساری کهن شهر مازندران " که به همت اساتیدی همچون فریده یوسفی، بهرام انوری، حسین اعتمادزاده، سیده شکوفه جمالی، احمد محسن پور، سید عبدالله کاوردی، عبدالله طالبی، علی ماهفروزی، احمد موسوی و احمد کاردگر توسط نشر چشمه به چاپ رسید توسط گردآورندگان و مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران رونمایی شد.

در آئین بزرگداشت بیست و سومین دوره هفته کتاب یکی از اعضای کتابخانه های عمومی ساری به بیان دلگویه های اعضاء کتابخانه ها پرداخت و ضمن تقدیر از تلاشهای انجام شده توسط مدیر کل و کتابداران؛ مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان را برای مقام ارشد کتابخانه های عمومی استان بیان کرد .

در حاشیه این مراسم یکی از اعضای کتابخانه های عمومی به صورت زنده تصویری از یک کتابخانه را روی بوم نقاشی نمود و در پایان این اثر هنری با امضای کتابداران شهرستان ساری به مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران اهداء شد.

همچنین یکی از اعضای کودک کتابخانه های عمومی ساری که یکی از نخبگان بزرگ استان مازندران می باشد و دارای مقامهای علمی و کشوری و بین المللی می باشد به جامعه فرهنگ دوست شهرستان ساری معرفی شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی