کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

ابوذر علی زاده سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری از عضویت چهارقلوهای علاقه مند به کتاب و کتابخانه در کتابخانه ی عمومی آزادگان ساری خبر داد. یسنا، یانا، امیرعلی، و امیر مهدی رنجبر؛ خردسالان ۵ ساله­ی دوستدار کتاب، در محل کتابخانه ی عمومی آزادگان حضور یافتند و همگی به عضویت کتابخانه درآمدند.

از آنجا که روشهای ایجاد علاقه به مطالعه در خردسالان و کودکان یکی از مهم ترین  فاکتورهای تربیتی است و والدین می توانند با به کار گیری این روش ها نقش مهمی در موفقیت فرزندان خود داشته باشند و به عنوان یکی‌ از بهترین‌ راه‌های‌ غنی‌ سازی‌ اوقات‌ فراغت‌ بهره جویند؛ والدین خردسالان چهارقلو، کتابخانه ی عمومی را انتخاب کردند تا با استفاده‌ مطلوب‌ و شایسته‌ از این‌اوقات،‌ تأمین‌ کننده‌ سلامت‌ روان‌ و رشد و تعالی‌ فرزندان خود باشند.

علی زاده اظهار داشت: اساس‌ و زیربنای‌ شخصیت‌ انسان‌ در سال های‌ اول‌ زندگی‌پایه‌گذاری‌ می‌شود و آموخته‌های‌ این‌ دوران‌ تأثیر عمیقی‌ بر آینده‌ زندگی‌ فرد دارد. حال‌ که‌ چنین‌ است‌ اگر مطالب‌خواندنی‌ مفید و سازنده‌ در اختیار این خردسالان قرار گیرد و آنها از همان‌ سنین‌ خردسالی به‌ مطالعه‌ عادت‌ کنند راه‌ ورسم‌ زندگی‌ را خواهند آموخت‌ و تحت‌ تأثیر داستانها و کتابهای‌ آموزنده‌، به‌ رشد و تعالی‌ خواهند رسید و در آینده‌ نیز برای‌ حل‌ مشکلات‌ خود از کتاب‌ کمک‌ خواهند گرفت‌.

خانم عبداللهی، مادر چهارقلوهای کتابخوان در خصوص این اقدام فرهنگی گفت: از آنجا که ما علاقمند بودیم فرزندانی کتاب خوان و اهل مطالعه داشته باشیم، تصمیم گرفتیم عشق و عادت به مطالعه را از خردسالی در آن ها ایجاد کنیم. عشقی که از خردسالی، زمان اساسی شکل گیری شخصیت، بذر آن کاشته می شود و  کتاب که مفیدترین وسیله برای تمام زندگی انسان هاست و از آنجا که عشق و عادت به مطالعه و تداوم آن  بدون قرار گرفتن در فضای فرهنگی آموزشی کتابخانه یا سایر مراکز فرهنگی و بدون جذابیت، در بسیاری موارد امکان پذیر نیست؛ همگی به کتابخانه ی عمومی مراجعه کرده و به عضویت کتابخانه ی عمومی درآمدیم. با بچه ها در فضای کتابخانه، کتابخوانی و نونهالانمان را با تعدادی کتاب جدید آشنا کرده و به معرفی کتابخانه پرداختیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی