کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی ساری:

کتابخانه  های عمومی مهد فرهنگ و دانش هستند

همزمان با هفته دولت، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان ساری با فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار صمیمانه فرماندار ساری گفت: کتابخانه  های عمومی مهد فرهنگ و دانش هستند و باید این ظرفیت خوب فرهنگی شهرستان ساری به عموم مردم عزیز اطلاع رسانی شود تا علاوه بر حضور در کتابخانه با کتاب این گنجینه های دانش و معرفت مانوس شوند.

وی افزود: باید از ظرفیت فضا و امکانات دهیاران و شوراهای فرادستی مانند شورای اسلامی شهر، شهرستان و بخش؛ جهت افزایش سرانه مطالعه، کتاب و کتابخوانی  علی الخصوص در مناطق محروم و روستاها استفاده شود و من بسیار خوشحالم که کتابخانه ها در روستاهای اطراف ساری موجود بوده و در حال احداث می باشد.

احمد حسین زادگان در ادامه تاکید کرد: استفاده ازظرفیت NJO  ها و خیرین در سطح شهرستان ساری ظرفیت بسیار بالایی است که می تواند به بهبود کیفیت فضای مطالعه و کتابخوانی موثر و اثربخش کمک کند و موجبات پیشرفت هرچه بیشتر را فراهم نماید.

فرماندار ساری افزود: بستر و فضای آموزش و پرورش و دانشگاه ها، فضای مناسبی است که باید به سمت کتابخوانی و فرهنگ مطالعه سوق داده شود که این کار با همکاری و همیاری اداره کتابخانه ها با دانشگاهها، مدارس و مهدهای کودک میسر خواهد شد.

احمد حسین زادگان ادامه داد: باید با جهت دادن به فضای کتابخانه ای و نزدیک کردن آن به فضای مجازی، زمینه دسترسی آسان و سریع برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی فراهم شود و سعی کنیم در همه زمینه ها به ویژه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جایگاه شهرستان را نه تنها در استان بلکه در کشور ارتقاء دهیم.

 

حسین زادگان در پایان تاکید کرد: من اعتقاد دارم که باید کارهای بنیادینی در سطح کتابخانه ها انجام شود و باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان از همین حالا نهادینه شود تا این سرمایه های فرهنگی و اجتماعی به آینده روشنی دست یابند و برای کشور عزیزمان مفید واقع شوند.

در ابتدای این دیدار سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای والامقام دولت، اظهار داشت: شهیدان رجایی وباهنر نخستین تشکیل دهندگان اولین دولت ایران هستند که پس از یکدست شدن جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت و از این جهت دولت رجایی و با هنر آغاز عصر تازه جمهوری اسلامی بشمار می رود وشهادت آنها ضایعه ای است که دولت و مردم ایران هر سال به یادآن در سوگ می نشینند.

وی در ادامه افزود: هفته دولت هفته اقتدار و پیروزی دولتی است که حمایت و پشتیبانی میلیونها تن از ملت خود را همراه دارد و هفته سپاس وقدر دانی از دولتی است که هدفش اجرای حدود الهی واحکام آسمانی اسلام وایجاد جامعه ای سرشار از عدالت، نظم وامنیت و آرامش است .

علی زاده در ادامه به ارائه گزارشی از تعداد کتابخانه ها، معرفی خدمات کتابخانه و کتابداری، برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های شهرستان ساری  و  وضعیت نیم درصد شهرداریها پرداخت.

وی افزود: طرح کتابخانه سیار روستایی در بخش دودانگه با همت کتابخانه های عمومی ساری و شوراها و دهیاران به اجرا در آمده است و با استقبال پورشور اهالی دودانگه؛ فضای روستا مملو از نشاط کتابخوانی و مطالعه شده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی