کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش چهاردانگه گفت: کتابخانه های عمومی نماد فرهنگ هر منطقه هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش چهاردانگه با حضور سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ساری، بخشدار چهاردانه، معاون شهردار کیاسر، رئیس شورای شهر کیاسر و دیگر اعضای انجمن در محل کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

ابوذر علی زاده در این جلسه گفت: ارزش و جایگاه کتاب زمانی مشخص شد که خداوند متعال آخرین فرستاده اش و آخرین پیامبرش را با معجزه کتاب به میان مردم در عصر جاهلیت فرستاد تا مردم را ازجهل و گمراهی به سوی نور و روشنایی هدایت کند.

 

وی افزود: در بخش چهاردانگه و در شهر کیاسر یک باب کتابخانه وجود دارد که این کتابخانه 572 نفر عضو دارد که از این تعداد 367 نفر زن و 205 نفر مرد هستند.همچنین در این کتابخانه 19654 نسخه کتاب برای علاقمندان فراهم شده است که می توانند از این منابع استفاده کنند و موضوعات متنوعی در کتابخانه برای استفاده عموم مردم فراهم شده است و به صورت دوره ای کتابهای جدید برای این کتابخانه ارسال می شود.

وی گفت: کتابخانه های عمومی در هر منطقه ای نماد فرهنگ هستند و می توانند مامن فرهنگی خوبی برای نخبگان ، دانش آموزان، جوانان و نوجوانان هر شهر باشند.

علی زاده افزود: خوشبختانه فعالیت های فرهنگی خوبی در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر (عج) در زمانهای مختلف و با توجه به رسالت فرهنگی که دارد برگزار شد و استقبال خوبی هم از این برنامه ها شده است که با پشتوانه بخشداری و شهرداری و دیگر دستگاههای اجرایی منطقه این فعالیتها به صورت گسترده برگزار شد و همچنین به صورت مستمر ادامه دارد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی تاکید کرد: کتابخانه عمومی به تنهایی نمی تواند در جهت گسترش فرهنگ مطالعه مفید که مورد نظر مقام معظم رهبری باشد گام بردارد چرا که مقام معظم رهبری در سخنرانی های مختلف بارها و بارها به اهمیت بحث مطالعه اشاره کرده است و فرموده اند: در بحث مطالعه همه دستگاههای اجرایی مسئولند و باید درا ین زمینه قدمهای موثری را بردارند و به واقع هم همینطور است و نیاز است که دستگاه های مختلف منطقه در این امر پیشقدم شوند و با همکاری بین همه سازمانها و کتابخانه ها می توانیم به شرایط ایده آل و مطلوب برسیم.

در ادامه جلسه سلطانی بخشدار بخش چهاردانگه نیز به اهمیت بحث مطالعه و کتابخوانی و اجرای برنامه های فرهنگی در این بخش تاکید کردند و در ادامه افزود: باید از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش برای بنا نهادن کتابخانه به عنوان بهترین مرکز فرهنگی در هر منطقه استفاده کنیم و من در جلسه با دهیاران حتما در این زمینه پیشنهادات لازم را ارائه خواهم داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی