کتابخانه عمومی آزادگان ساری

لذت خواندن کتاب
کتابخانه عمومی آزادگان ساری

امانت کتاب؛ سالن های مطالعه؛ مجلات و روزنامه؛ بخش کودک مجهز؛ کافی نت؛ بوفه؛ و ...

بایگانی

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران در دیدار نوروزی با سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری و مسئولین و کتابدارن گفت: مقام و منزلت کتابداران باید در جامعه ارتقاء یابد.

سرپرست اداره  کتابخانه های عمومی شهرستان ساری به همراه مسئولین کتابخانه ها و کتابداران شهرستان در سومین روزکاری سال جدید با سرکار خانم دکتر ولیپور مدیرکل محترم کتابخانه های عمومی استان دیدار کردند.

در این جلسه ابوذر علی زاده گفت: در حال حاضر در شهرستان ساری 12 باب کتابخانه با زیربنای 7400 مترمربع در شهرستان ساری فعال می باشند. تعداد اعضای کتابخانه های عمومی 9706 نفر می باشد و تعداد 181389 نسخه کتاب نیز در کتابخانه های مذکور موجود می باشد.

وی افزود: تعداد مراجعین به کتابخانه های عمومی 400004 نفر بوده است و میزان امانت نیز 80319  جلد کتاب بوده است.

در این دیدار علی زاده به بیان مشکلات کتابخانه های عمومی پرداخت تا بتوانند با همفکری و حمایت مدیر کل محترم بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

در ادامه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با تبریک سال نو و آرزوی سالی خوب که با برکت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز و منتظرفرج امام زمان(عج) در بهار97 باشیم و سال بعد با حضور حضرت ولیعصر جشن بگیریم؛ بیان داشتند که پیشنهادات و نظرها مطرح شده  در جلسات می تواند در برنامه ریزی ها موثر باشد.

آرزو ولیپور افزود:  بازدید از کتابخانه ها و دیدار با کتابداران و دیدن مشکلات کتابخانه های استان از نزدیک جز اولویت کاری است که من در سال گذشته موفق شدم از 14 شهرستان بازدید داشته باشم و انشالا در سال جدید این کار به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف ما این است که بتوانیم با کمک هم مقام و منزلت اجتماعی کتابدارن را ارتقاء دهیم و این مهم فقط با کمک و همیاری همه عزیزان محقق خواهد شد ؛ چرا که جایگاه معنوی کتابخانه ها و کتابداران در سطح جامعه بسیار بالاست و باید در سطح اجتماع نیز ارتقاء یابد.

در ادامه دکتر ولیپور خواستار برگزاری جلسات شورای اداری به صورت مستمر در شهرستان شدند و تاکید کردند در این جلسات کتابداران و مسئولین کتابخانه ها به بیان دیدگاهها ، نظرات ، پیشنهادات و انتقادهای خود بپردازند و رئیس شهرستان با همفکری کتابداران می تواند راحت تر مشکلات کتابخانه ها را مرتفع نماید.

مدیر کل افزود:‌ شهرستان ساری با توجه به ظرفیت و مرکز استان بودن باید الگو و مهد فرهنگ شود ؛ چرا که این شهرستان از ظرفیتهای بالایی برخوردار است که می توان با برقراری ارتباط به دیگر سازمانها و استفاده از ظرفیت نخبگان و ظرفیت فرهنگیان به اهداف فرهنگی خوبی در استان رسید .

در پایان مدیرکل استان از زحمات و تلاشهای همه کتابداران شهرستان تقدیر و قدردانی کردند و آرزوی سال خوش در فضای شاد و با نشاط تر برای مجموعه کتابخانه ها شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی